dan före dan före dopparedan!

TJENARE TJENARE

Haft chill-söndag idag. Bara sovit, och sovit och sovit. vid kl 19 kom

mamma och så åkte vi till andgatan och åt lax, mumsmums. 

lennart var sjuk så jag ville inte stanna länge, spydde och grejer. bleeeh.

synd för honom innan jul och allt ju. men mig får han inte smitta!

i morgon blir det lite tidigare uppgång än idag, redan 7.30, men men. 

jobbar fram till 16 så kom och handla lite vetja, fast det lär ju vara

rejält med kö i morgon, så här innan jul. när jag blir vuxen ska jag planera

så jag slipper hamna i den där jävla kön. hm. 

just nu kollar jag på inside man på trean, har ansiktsmask och har alldeles

precis packat klart inför småland! blir en kort vända den här gången,

tisdag till lördag bara. ska nämligen börja jobba kl 12 på lördag.

julaftonen i småland ser ungefär lika ut varje år. sedan min kusin frida och hennes

man tomas fick tvillingdöttrar för typ 4 år sedan så har vi alltid firat hos dem.

på morgonen vaknar alla, kl 12 är det dopp i grytan för min familj och familjen liljeberg,

de andra familjerna är hos sina andra släktingar. kl  14 samlas alla hemma hos frida,

och sen är det såklart kalle. efter kalle är det oftast käk, en massa käk. man äter alltid

så där mycket så man blir sjuukt mätt och alla "vuxna" blir alltid lite för högljudda av jul ölen.

efter det är det paketdags. i början är alla helt övertygade om att man orkar sitta och titta 

på varje enskild person som öppnar varenda paket, men ganska fort ges det upp och det 

blir allmän kaos då alla springer runt och tackar... våran släkt växer hela tiden med

pojkvänner och ungar så förhoppningsvis försöker vi inte med det första alternativet i år.

efter julklapparna infinner sig alltid den där tomma känslan att allt är över. det där man längtat

efter så länge, är helt plötsligt över och man blir lite besviken att julaftonen inte känts som den

gjorde när man var mindre. så där magisk och glad. när lyckan över alla nya grejer har lagt sig

kan jag inte hjälpa att tänka "var det här allt?" som om jag väntat på något som aldrig

kommit, fastän jag fått det mesta av det jag önskat mig. men kankse måste man bara 

inse att julafton inte längre känns som förut, julkalendern är inte lika bra och julklapparna

är inte längre en lika stor överaskning.

 

nej nu ska jag sooova, är skit trött och lär väl vara ännu tröttare i morgon på jobbet, ha ha.

 

GOD JUL på er, om jag inte hinner skriva igen innan 24e. '

<333

 

ganska freeeesh 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0