hemma igen!

Ojojoj hörni vilken dag!

Tidig uppstigning idag, tio redan! jaja inte så tidigt
men tidigt när man har semester. Efter att par riktigt
fina dagar med släkten i Småland, och sol bad och
massa god mat satte jag mig på bussen efter en
försening på halvtimma och åkte mot Jönköping.

Väl där, visade det sig att det inte fanns plats på
den bussen jag egentligen skulle åka med. Och
hur kan det komma sig egentligen?! Blir så irriterad
när saker inte funkar som dom ska. Bussbiljetterna
bokas ju liksom i förväg så varför finns det inte plats
för alla? Jävla swebuss.

Så där stog vi, ca 20 varma irriterade resenärer och det
enda beskedet vi fick var att vi skulle "leta efter en man
med en gul väst" Åh usch.

Träffade en jättetrevlig kille som var otroligt optimistik
trots att han åkt buss i 48 timmar i sträck från Kroatien.
Blir så glatt överaskad av sånna där positiva människor
eftersom jag själv är en sån där tjurig pensionärs
person som bara vill komma på bussen och äta min
risifrutti och sova lite. Undrar lite vad min mentala ålder
är egentligen, 70 + ?

Efter mycket om och men och byten av buss eftersom som
den vi fick inte hade aircondtion kom vi iväg och jag var
äntligen framme i Nyköping vid klockan halv nio!
Aldrig aldrig aldrig aldrig mera swebuss. solklart tåg nästa gång.

Nu sitter jag hemma efter mysmiddag på fyren och ser
min alldeles för proppfulla väska på sängen, den påminner
mig om att jag måste packa upp den. Tänk om man var
rik, då skulle jag minsann anställa nån att packa upp den.

Jaja, nu ska jag sluta klaga för idag
puss på er!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0