godkväll godmorgon

att gå och lägga sig elva (igår) för att klara jobbdagen (idag) gick inget

vidare. somnade inte förrän framåt 3 snåret. fett förbannad på mig själv.

 

vaknade i morse, övervägde att sova vidare eftersom jag kände att jag var

så trött att jag antagligen skulle kollapsa, men sen tänkte jag att jag ändå

har ett bra jobb som jag gör bäst i att sköta. så jag kom upp till slut.

 väl på jobbet var jag levande död ungefär, men tio timmar senare

gick jag glatt hem, jag hade ju iallafall klarat mig igenom det!

 

några grejer jag blir så SJUKT irriterad på när det gäller kunder:

- när kunden säger "laxen är två för tjugo" eller "ja det är minsann 2,50:- rabatt

på de där paprikorna"

vafan tror du jag är dum eller. jag är normalbegåvad människa bara att jag råkar

sitta i en kassa och se allmänt hjärndöd ut. Vi har datorer som håller koll på det där

åt oss. maaaaaah!

 

- "jag skulle vilja höja upp summan" säger kunder

"det går bara på icakortet" säger jag

"nej du lilla gumman, det kan man göra på  kreditkort också" säger kunden och ser ut som om den talar med en 3åring

"jag beklagar, men det är så det fungerar" säger jag

"vad dåligt! så här har det aldrig varit förut blablablabla"

helt enkelt: jag bestämmer inga regler för hur det ska vara, jag följer regler och gör mitt jobb. sluta klaga!

 

nog klagat för ikväll. ska kila iväg till robin nu. och äta en massa melon, slut på godis och läsk nu!

jobb i morgon 10-18, hörs efter det!

 

PUSSSSSSSSSSS

<3

-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0