jag älskar lov

det är söndag och jag får vara uppe hur länge jag vill! och inte nog med det,

i morgon får jag sova hur länge jag vill. och i morgon kan jag göra precis vad jag vill!

så jävla skönt. lov är nog bland det bästa med att gå i skolan, man uppskattar att

få vara ledig och inte göra nånting, för det är i alla fall vad jag planerar att göra i 

morgon, INGENTING!

 

eller jo, nu får jag faktist tänka efter lite. den där högen med läxböcker som jag måste ha

gjort tills jag kommer tillbaks till skolan påminner irriterande om att min dag kanske i 

morgon kanske inte blir så skön som jag tänkt mig. jag har trots allt 10 sidor matte,

ett geografi prov, ett naturkunskaps prov och en novell att uppta min tid med i morgon! yeees lov alltså!

 

i dag åkte jag och mamma till min kusin anna i årsta. vi började med att ta en fika i 

annas mysiga lägenhet, och sedan gav vi oss ut på stan. det snöade och var ovanligt

mycket folk. jag hittade trots det två par jeansleggings, ett par blå ett par stentvättade grå

med skitsnygg dragkedja vid foten, dem till ett par svarta pumps, ett vitt ribbat linne och kort

kavaj! snyggt! shoppade även grejer till josefins present som jag pysslade med när vi var tillbaks

i årstaberg. blev faktist riktigt bra, ska bli jättekul och se hur hon reagerar när hon får det!

 

när vi skulle åka  därifrån var blötsnön ankelhög och bilen helt igensnöad. min tappra mamma

borstade av bilen så gott hon kunde medans jag satt inne i bilen och förbannade rumpvärmaren

som inte var snabb nog. lennarts (mammas killes) bil har ocharmigt nog lädersäten vilket nog

måste vara den sämsta idén i vårt svenska klimat. svinkalla på vintern när man sätter sig och på

sommaren skållar man sig när man sätter sig i korta jeansshorts. nej nästa bil ska minsann inte

ha lädersäten, om jag får bestämma vill säga.

 

i mina högtalare spelas gavin de graw, sjukt bra är han. more then anyone tycker jag att ni ska

lyssna på. den är så vacker så att den tänker jag ha på mitt bröllop.

min mamma fick ett sms tidigare om att det minsann bara var FYRA DAGAR kvar tills vår

avresa och att det var dags att beställa taxfree varor! jippie! beställde marc jacobs parfymen Daisy!

 

ska kanske ta och börja på den där novellen innan jag ska prata med fröken rawet. ha en fin kväll!

 

<3

 

 

parfymen är den här under, jättesöt flaska också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0