ohyes

 

bild från cypern i maj 08. kristallblått vatten och sandstränderna är inte långt

borta nu alltså! sisådär 72 timmar. jag längtar som en galning! kändes super

bra att packa ner gladiatorsandalerna, jeansshortsen och klänningarna.

men jag har fått höra av tjejer som varit där att man ska passa sig med att gå i 

plagg som visar ben och hud eftersom det inte är något vanligt bland kvinnor

i egypten och gör att typ alla egyptensnubbar blir helt galna och vill ta 

på en, hjääälp. nej jag får helt enkelt visa dem mina muskler (som inte finns

längre eftersom jag inte tränat på tre veckor hallå!) så springer dem nog i väg. mohaha.

 

sitter och tittar på "How young can I get?" på trean. det är en dokumentär 

om en kvinna som har 5 000 pund att spendera på olika metoder för att se

yngre ut. botox, krämer, vaxning... vad hände med att åldras med värdighet?

fast jag ska nog inte ropa hej innan jag hunnit över bäcken (så att säga, haha)

eftersom jag antagligen kommer att sitta med panikångest när jag ser

min sönderfestade söndersolariade hud och de gråa håren börjar växa i tinnigarna.

men när jag ser nån kvinna (40+) som den här tjejen som gör dokumentären pratar

med som har gjort tuttarna, ett tiotal botoxinjeceringar och ansiktslyft blir man lite

rädd att hamna i det där träsket. kvinnan tar till och med tillväxthormon. S J U K T.

där tycker jag att önskan går över till ett beroende. 

nej. det gäller nog att ta hand om sig själv medans man kan, med solskyddscreme och sånt.

 

snart är det sex and the city, och dubbelavsnitt av scrubs. tv-kväll idag alltså.

 

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0