SMAAAULAND



SJUKT VAD TIDEN GÅR, så här så jag ut för två år sedan. jag gick i åttan
och livet var heeelt annorlunda mot var det var nu. det bästa jag visste var
svart nagellack (vilket jag börjat använda igen :O) och all musik där se skrek.
Gymnasiet verkade en evighet bort och allt var bara så sjuukt annorlunda.

men nu är jag här. om några månader har jag gått ut ettan. helt sjukt. när jag tänker
på sånt försöker jag påminna mig om att uppskatta varje dag lite extra, för det
som verkar så långt bort nu (SOM STUDENTEN) kommer snart att vara här,
och då kommer jag antagligen vara så jävla lättad över att slippa skolan, men
samtidigt skiträdd, för vad ska jag göra då? känns som om jag har en plan nu,
(brandman) men hur vet jag om hur mitt liv ser ut om två år? jag kommer nog inte
alls vara samma person som jag är nu, jag kommer antagligen se heeeelt annorlunda
ut. läskigt det där!

på tal om läskigt, min kusin växer upp hon också. 25 år blir hon i morgon, så vi ska
åka ner till småland och fira henne. kändes som om det var igår hon lina och sofia
sprang runt i filatröjor, svarta tajta halsband och kajal och var tonåringar. men nu
är de 25, och jag är 18 om ett och ett halvt år. LÄSKIGT.

så ja idag har varit en vanlig torsdag. hade svårt att komma upp i morse, sov ju
hos sofia. vi kollade på VÄRLDENS ÄCKLIGASTE FILM; the strangers. jag mådde
seriöst psykiskt dåligt av den där filmen. Fyfan säger jag bara.
nej men iallafall efter några minuters snoozande gick jag upp klädde på mig och
sminkade mig, fick syn på klockan, sprang till centralen och handlade snabbfrukost
och skyndade mig till tåget.

väl framme på skolan var jag en halvtimme sen till mitt spanska hörförståelse-test
och de hade hunnit göra halva provet. jävla SL som inte vet hur man borstar bort lite
snö utan måste försena alla tåg för att de är så galet inkompetenta. ÅH:

skolan fortsatte med 3 h matte och geografi. åh jag hatar verkligen geografi.

efter skolan hade jag ett litet "möte" med jennifer och gina och planerade presentationen
vi ska ha inför samtliga klasser på skolan om en grej som ska samla in pengar till skolan.
vi i ettan är sugna på cypern som studentresa och då måste man ju ha lite cash!

i morgon blir det skola, fika med frida och sedan åker jag mamma angith sofia & anna till
älskade underbara småland till världens bästa släkt. ska bli så bra. skönt att komma bort.

fett långt vart det ingen orkar väl läsa! haha!

hoppas ni får en jättefin helg, för det ska jag ha! PUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0