en himla massa nonsens, som vanligt

ni vet hur man vill vara så där coolt självständig? klara allt själv,
lyckas med allt och bara vara sådär galet lycklig. alldeles själv?

jag tror att det är bullshit. ingen kan vara lycklig helt ensam, och det
är svårt att både lyckas och klara sig ensam. man behöver alltid
någon som backar upp en, oavsett om det är en vän, släkting, lärare eller
förälder. ensam blir det bara så himla svårt.

jag har tur och har en hel samling med sådana människor som jag
älskar, ja antagligen mer än allt annat i världen, och som funnits där
för mig i vått och torrt.

nyast i den "samlingen" är min pojkvän. aldrig tidigare har jag kännt att
jag tycker om någon så mycket. även fastän jag har haft svårt att erkänna
det för mig själv pågrund av att jag vill vara som jag tidigare nämnt,
så där coolt självständig. men det har ju fallit helt. galet hur beroende
av en annan människa man kan bli. han åker iväg om en vecka och
det orsakar mig fysisk smärta att tänka på det? sjukt va!

men jag tror inte, som jag tidigare gjort, att det handlar om att man är svag
om man lägger så mycket tillit till någon. jag tror att det är gaaaalet modigt!
att utlämna sig helt till någon, och inte sätta några gränser på hur mycket
man tycker om den. att våga våga fullt ut. det är fantastiskt.
så gör det, sluta fega. gör du det inte, kommer du att se tillbaks på ett liv
där du aldrig riktigt älskat. man kan inte låta bli för att man ska bli rädd att
bli sårad.

våga älska, och våga leva. det är värt varenda liten sekund.

PUSSSSSSSSSS
<3


Kommentarer
Postat av: MrsCate

Yohanna , 5 inlägg på en dag är bra.

Tråkigt att du är sjuk , men härligt att du är lycklig. Kram från mig.

2009-07-02 @ 08:13:17
URL: http://mrscate.blogg.se/
Postat av: Amanda

Helt rätt skrivet.

Träffas snart? <3

2009-07-02 @ 09:28:39
URL: http://aericsson.blogg.se/
Postat av: Jennifer

vilket mysigt inlägg. =)

2009-07-02 @ 14:44:33
URL: http://yenn.webblogg.se/
Postat av: mooa

det är rätt yohanni<3

2009-07-02 @ 17:39:04
URL: http://jagmooa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0