hemma igen!

 

ÅH egypten var helt fantastiskt. vilket otroligt land! 96 procent av landytan består

av sand, så när vi åkte på en bussresa till kairo såg man miltals ökenlandskap 

i flera timmar, jättehäftigt! vattnet var så där blått som i broschyrerna och när vi 

snorklade var det som att simma i ett akvarium ungefär!

nej verkligen ett helt underbart land! dock så hade vi lite otur med vädret de tre 

första dagarna, det blåste skit mycket. men det gick över sen och då önskade man

nästan att det kunde blåsa liiite eftersom det vart helt stekhett. 

befolkningen i egypten var inte lika fantastisk. jag har lite svårt för hur de behandlar

kvinnor, jätteobehagligt var det. gick man i shorts eller klänning så fick man stå ut

med en jävla massa rop, visslingar och sånt. visst det kan vara kul typ en gång

men sen efter en stund blev man bara äcklad. alla ville komma fram och ta kort och

ta på en, skitäckligt! man blir nästan förbannad på dem, för när man säger typ 

Nej jag vill inte köpa något och nej jag tänker inte komma in i din affär och dricka te

så blir de skit irriterade och typ skriker kapitalist efter en.

så mitt råd till er om ni någonsin skulle åka till egypten är att: hitta ett bra hotell med 

st


Kommentarer
Postat av: Frida Rawet

skönt att ha dig hemma ! <3

2009-03-09 @ 09:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0