jävla länstrafiken

hallååååå.

söndag igen! fan vad helgerna går fort nu för tiden?

den här helgen började med en fredag hos josefin, jättemysigt!

lördagen åkte jag till järna och mötte frida, sedan tog vi tåget upp till

stockholm och shoppade och åt lunch (DONKEN<3). hittade en rosa

body från monki, en svart klänning och en svart tröja från gina. 

behövde egentligen ingenting, och har inte pengar att shoppa för 

men det är ju så himla kul att handla, haha.

när vi kom hem handlade vi mat och gjorde fahitas och till efterrätt 

chokladpudding, mums! 

vid åtta åkte jag hem till linus, var där tills elva och kollade på film och sånt.

sen skulle jag åka hem, så klart missar jag anslutningen i centrum. hinner

typ se trosabussen åka iväg precis när bussen från tveta stannar, yeees.

 

så jag sitter i sl-rummet i en och en halvtimme med 11 % batteri på mobilen. 

usch vad tråkigt jag hade. var sjukt glad när bussen kom, somnade direkt.

men så när jag vaknar så är vi i vhd, så börjar lysena i bussen slockna och

bussen börjar rycka till. sen, mitt på bron stannar vi.

jag sitter och funderar i typ fem minuter, men sen går jag fram och frågar vad som hänt.

"Äääh, nä men vi har fått soppatorsk"

mitt på en bro alltså. 

jag: "vad ska du göra åt det?"

chaffisen säger "hmmm" varpå han tar upp en massa papper som han börjar läsa i.

det är bara jag och en tjej som heter helena på bussen, hon vaknar och kommer fram.

hon blir lika förbannad som jag.

hon: "men då får du väl fixa en taxi till oss?"

chaffisen "mmmmmmmm"

jag: "men gör det då? jag måste upp och jobba i morgon"

chaffisen: "mmmmmmm"

 

vi går och sätter oss, och det händer ingenting på typ 20 min. helena får nog och 

ringer sin pappa. 

 

"släpp ut oss" säger helena

"nej men det kan jag ju inte göra" svarar han

"varför inte det?" frågar jag

"men. ni måste ju komma hem? ni kan ju inte gå" svarar han

äntligen går hissen ända upp hos honom

"vi får skjuts, lycka till" svarar helena

 

vi går ut.

 

alltsssåååå, hur jävla inkompetent får man vara? alla bussar har väl en 

bensinmätare? eller har jag fel? det är väl bara att tanka bussen lite?

funderar på att vara gammal tjurtant och ringa och klaga, för så mycket borde dom

väl ha lärt sig på buss chaufförs utbildningen, att en buss inte går framåt utan bränsle?

 

nej nu ska jag kila till västerljung och fetta med sofia, i mrogon börjar mitt nyttigaliv!! lovar!

 

PUSS

<3

 


Kommentarer
Postat av: daniella

Haha måste säga att busslink är fan sämre än SL seriöst...!..Och att bränna deg är aldrig fel ;)

2009-03-15 @ 19:55:27
URL: http://mysecretconfessions.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0