bilderna!

efter att ha sovit hos kims mamma Lotta i Grödinge gick vi upp kl 01.15

och åkte till Arlanda. Väl där blev det en hel del väntan innan vi äntligen

kom på planet, och efter ytterligare 9 timmar i ett trångt plan var vi framme!

 

självklart drog vi ner till stranden direkt (klockan var typ 17) och badade!

 

lunch på the aquarium grill (blev typ vårt stammisställe) där vi träffade

servitören Max som kunde snacka 9 språk. slutet av veckan skulle han

ge Dite ett "special price" på en tavla för att vi blivit så bra vänner, istället

blev hon rejält blåst. haha!

 

(Kim till vänster, Robin till höger) as god frukostbuffé på vårt hotell för 5 euro.

 

att sitta på terassen och spela neger och president (ja jag vet att det är

ett ganska ironiskt namn på ett spel, men det har ju alltid hetat så, innan Obama liksom)

 

bästa maten under hela resan åt jag på detta ställe, chez pastis.

godaste brasilanska köttet jag någonsin kommer äta. typ. helt sjukt!

 

taxichaufförerna åkte som galningar. (eller här åkte vi pickup med nån

kapverdian) och var man än åkte i hela Santa Maria kostade det alltid

20 kronor. Behöver jag säga att jag tog taxi överallt. as skönt att slippa gå ju. haha

 

En kväll gick vi på Bonfire på ett ställe som heter Turtleshack. Man satt på

stranden under fullmånen och stjärnorna och fick lyssna på en massa

lokala band och äta grillbuffé.

 

robin extraknäckte lite!

 

på lördagen tog vi en tur till hamn och fiskestaden Palmeira, ca en halvtimma bort.

 

åkte ut och seglade med den här fina båten. fiskade lite också, men robin

kastade i min fisk i vattnet buhuuu.

 

sista kvällen började det verkligen SPÖregna och det drog in ett rejält

oväder med helt galna blixtar och åska. Vi satte oss på Cotton Bays resturang

som har öppet ut mot havet och då var det faktiskt ganska häftigt med

ovädret.

 

Jag älskar dig Carl Robin Holmgren <3

 

resan var grym. att komma hem till ett snöigt iskallt sverige var väl inte

lika toppen. men typ fyra månader kvar till Rhodos såååå!

 

puss&godnatt!

 

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0